Stulna år.

Och så blev det Söndag, en sådan där typisk söndag. När man inte gör annat än bävar för morgondagen och känner sig mållös över vad man ska göra (eller inte göra).
Jag sitter och hoppas att veckan kunde göra en loop och ge möjligheten till en ytterligare ledig dag eller två. Samtidigt som förnuftet säger mig att fler lediga dagar skulle leda till rastlöshet och tristess – vilket aldrig har varit något som gynnar mig.

Jag har lyckats skjuta på rastlösheten under några timmar genom att läsa boken ”Stulna år” eller ”Girl interrupted” som den heter på engelska. Men den omfattade bara cirka 170 sidor så nu är den utläst och jag är tomhänt ännu en gång.

Det var första gången jag läste boken och filmversionen som är en av mina favoritfilmer måste jag nog säga faller mig mer i smaken. Men detta beror nog på att det var filmen jag såg först och inte tvärtom.
Boken i sig är dock lärorik och väcker tankar kring hur psykiatrin såg ut (och ser ut nu), men även om hur korrupt vården kan vara (speciellt i USA, då händelserna i boken utspelade sig där).

En sida ur boken:

kommentera...

