Besegrad av rutinen.

Började min andra vecka på jobbet igår, är fortfarande så där nervös som man kan vara på just nya ställen… Men förhoppningsvis går det över till nästa vecka eller så.
Personerna är ju trots allt jättesnälla och jobbet är inte svårare än att jag sitter och pratar i telefon dagarna i ända. Vilket är roligare än vad jag faktiskt hade förväntat mig.

Det är även jättebra nu till sommaren att jag får någonting att sysselsätta mig med när universitetsstudierna har tagit en paus. Visserligen hade det varit roligt med lite ”sommarlov” efter studierna, men jag kommer förmodligen få ledigt tre veckor i juli då det är sommarstängt. Så jag får nog min beskärda del av sommaren ändå 🙂

De tre veckorna när jag är ledig skrämmer mig dock lite, jag vet nämligen inte vad jag ska göra utan någon form av rutin.
Jag vet inte när det hände, när jag blev en slav under rutinen, strukturen eller vad-det-nu-ska-kallas… Det känns ibland som att jag gick ifrån att ha varit fri någon gång för längesedan, och helt plötsligt hamnade i en värld fylld av nonsens.
Och just nu erkänner jag mig, besegrad av rutinen.

kommentera...

