Midsommarfirande.

Gårdagen bestod av midsommarfirande, som inte riktigt urartade sig som förväntat.
Det började hemma i lägenheten, grillning blev till stekt mat och några få människor blev några fler. Vi fick till och med en midsommarpresent som bestod av en snodd banderoll ifrån en uteservering… Tack för den 😉 Efter hetsiga diskussioner om banderollen ifråga var något att ha (att sätta på vardagsrumsväggen enligt vissa) så drog vi utåt för att sitta vid ett långbord. En del åt sill, färskpotatis och skålade i snaps, öl och cider. Jag däremot satt mest och tjatade med Amanda.

När maten var uppäten blev det inte vidare hem till Lars (som jag trodde att vi skulle till) utan till en gräsplätt för lite kubb. Amanda och jag var i samma lag och vi vann båda gångerna (vi kan alltså om vi vill, haha).
Efter detta tröttnade vi på kubb och satt istället i gräset och pratade bland annat om tatueringsplaner medan de andra fortsatte att spela. Men vi tröttnade snart på detta också, när myggen kom och vi fortsatte då vidare hem till mig.

Väl hemma hos mig så kom Amanda och jag på att vi var hungriga, klockan var då över 23 och all tänkbar utkörning var som bortblåst. Vi satt lite bittra och muttrade över detta ett slag och funderade till och med på att ta bussen in till stan bara för att få käka på Mcdonald’s (är man desperat så är man). Jag ringde till och med Max för att kolla om de körde ut… Vilket de såklart inte gjorde, när det var midsommar och allt.
Efter en stunds funderande kring vad vi skulle kunna tänkas äta kom jag fram till att toast skulle vara en bättre idé, då jag hade alla ingredienser hemma. Så toast fick det bli och filmen ”Girl interrupted” spelades efter det. När filmen var slut var klockan runt 3 och det var då dags att sova.

Som jag ser det så var helheten på midsommarafton rolig och idag kommer  midsommardagen firas med städning och mys.

kommentera...

