Promenad över hela Rud.

Tog en annan buss hem idag efter jobbet, då min vanliga inte skulle gå för ens en halvtimme. Det resulterade i en promenad över hela Rud (som mitt bostadsområde heter). Jag växte även upp här som liten och jag kom fram till att mycket faktiskt är sig likt. Till och med vissa lukter påminde om när jag var liten, vilket gjorde mig så där fånigt nostalgisk när jag vandrade runt på ”min gamla gata”. Det var dofter som blöt sand vid dagiset, nyklippt gräs och  halm. Vilket påminde mig om en hel rad saker… Jag tänkte på gamla klasskompisar men även på hur jag en gång i tiden brukade ta hand om en kanin på ”Parkleken” som är ett ställe där de hade kaniner och höns.
Allt det där gjorde mig varm inombords och jag är jätteglad över att jag tog den där promenaden. Det känns som jag kom att tänka på saker som jag annars inte lägger så stor vikt vid, för att jag ”måste” stressa igenom så mycket annat i vardagen.
Tror bestämt det får bli fler sådana promenader.

kommentera...

