Stanna upp i nuet.

Ibland lyckas jag stanna upp i nuet, vissa dagar bättre än andra.
Men idag har definitivt inte varit en av dem.
Jag sitter och drömmer mig bort mot kommande planer, andra vyer och andra dagar.
Som om jag kunde planera in i minsta detalj vad livet kommer handla om.
Fast jag borde veta bättre, jag borde lära mig att ingenting så stort som livet går att planera och att det förmodligen finns en orsak till detta.

Men samtidigt så finns det ju så mycket roligt, som jag ser fram emot. Som jag anser kräver lite planering. Roligare saker så som tatueringsplaner till exempel.
Just nu funderar jag på en tatuering till hyllning av musiken och vad den har för betydelse för mig. Men det kommer nog dröja ett tag innan jag faktiskt skaffar den. Jag menar en tatuering sitter hela livet och jag vill ju inte ångra den. Det krävs även en hel del pengar för att få den ordentligt gjord, vilket jag måste spara till.
Så vi får väl se när mina planer blir av.

Men tills dess håll till godo med en liten lista med min favoritmusik just nu:
Lemon

2 reaktioner på ”Stanna upp i nuet.

kommentera...

