Jobbet, argsintheten och morgondagen.

Kom hem från jobbet för lite mindre än två timmar sedan. Har haft en lite dålig dag kan man säga. Tror mitt tålamod nästan tog slut och jag ville helst av allt bara skrika rätt ut (fast det gjorde jag såklart inte).

När jag äntligen blev fri tog jag fyran hem, det blir en liten omväg att gå då… Men det tycker jag om, för då får jag en liten promenad på köpet (vilket jag behöver, för jag är världens latmask annars). Dagens promenad blev dock inte så lustfylld som den annars brukar vara. Den bestod istället utav hårda steg mot marken, nästan lite arga och nästan så att jag sprang samtidigt som ”Promoe” och ”Dundertåget” spelades. Men argsintheten varade inte så länge och jag tror nog att jag njöt lite i smyg då ”Låt mej va” spelades, för jag kände igen mig i känslan.

Nu efter att ha ätit och diskat så är jag återigen ”den lugna och fridfulla Janie”.
Så lugn och ”fridfull” jag nu kan tänkas vara…
En ny tvättid tills imorgon har även bokats. Tror nog morgondagen blir en bättre dag och förhoppningsvis så blir det roligare på jobbet på onsdag och torsdag.

kommentera...

