Middag hos svärföräldrarna.

Idag sprang älskling och jag lite ärenden på stan innan vi skulle på middag hos svärföräldrarna. Det var lite småkrångligt då bland annat parkeringsbiljetten gick ut, men det löste vi lätt genom att ta en extra vända till bilen. Jag var ganska bitter över det just då. Men nu i efterhand kommer jag på mig själv att inse att det var ganska löjligt att bli bitter av en sådan småsak… Kanske kan jag skylla på att jag var hungrig eller något 😉

Väl framme i Vålberg blev det mys och grillat. Freddy och Ullis var även där med lilla Emma och idag fick jag hålla henne i famnen. Dock var jag ganska nervös över detta, då det är en av de första gångerna jag håller i någon som är så liten. Jag var lite oroad över hur jag höll, så att jag inte skulle tappa henne… Men det visade sig att det inte var så farligt när allt kom omkring och jag vågade till och med ställa mig upp och lägga henne i ”en sådan där sov-sak som jag inte vet vad dem heter”.

Hela kvällen var mysig och jag är verkligen glad för Freddy och Ullis skull. Tänk att något så fint som en Emma efter nio månader i Ullis mage kan komma hit till världen. Det är verkligen fascinerande tycker jag.
– Lite av ett mirakel liksom.

kommentera...

