Samtalsmetodik och träningen.

Jag har nyligen börjat en ny termin på min utbildning på universitetet, vilket även innebär en hel del nya kurser. Idag lärde vi oss lite om aktivt lyssnande och motiverande samtal (kursen jag går på nu handlar nämligen om samtalsmetodik). I början visste jag inte riktigt vad jag tyckte om kursen, men nu efter andra tillfället så känner jag att ämnet börjar växa på mig. Det känns ju väldigt relevant för min framtid att veta mer om hur man håller i professionella samtal om jag ska jobba med människor + att det aldrig är fel att ha med sig kunskap om hur man på ett bra sätt kommunicerar med andra.

Efter föreläsningen på uni träffade jag Ida, och vi gick senare tillsammans till gymmet och tränade. Det känns skönt att ha tagit upp det här med träningen, jag tror nämligen det ger mig mer energi (förhoppningsvis). Dessutom har jag även försökt hålla mig ifrån onyttigheterna på vardagar och endast äta onyttigt på helgerna, vilket har gått sisådär. Kylskåpet är fullt med kiwis, vindruvor och äpplen just nu, men jag fuskade lite med att beställa hem kebabsallad att mumsa på.

Nu ska jag nog sätta mig och mysa i soffan med älskling och katten ❤
Namnlös

kommentera...

