Motiverande samtal.

Läste nyss ut en bok om motiverande samtal eller motivational interviewing (MI) som det kallas på engelska. Den var faktiskt ganska bra och gav mig en hel del funderingar kring hur man själv kommer att ta del av den metoden i framtiden.
Bild
Jag har väldigt svårt att se mig själv i ett professionellt samtal som jag ser det just nu. Känner mig något ung och omedveten, om man säger så… Kommer bli spännande att se hur praktiken blir till hösten tycker jag, kanske får testa lite smått att faktiskt träffa lite människor och ta del av deras liv. Kan tänka mig att kursen som jag går nu, blir ytterst relevant att ha med sig då.
Åh, vad jag längtar! Men tills dess måste jag fortsätta läsa klart kursen och de kommande kurserna. Och inte att förglömma, hinna leva under tiden.
Namnlös

kommentera...

