Helg och Punkgalan.

Igår tog jag helg på riktigt efter att ha blivit klar med tentan och lämnat in den. Fick först ett samtal ifrån Karlstads kommun och som jag förstod det så erbjöd dem mig en plats på handikappomsorgen i sommar (jag måste dock skicka efter ett utdrag ur belastningsregistret först så att de ser att jag inte gjort något, ganska bra att man inte gjort något olagligt om man ska jobba med människor kan jag tänka mig). Men i alla fall, min fredag startade hur bra som helst och jag var självklart överlycklig att kommunen hörde av sig, för det trodde jag inte de skulle (eftersom att jag pladdrat på så nervöst under intervjun, om allt och inget egentligen).

Efter det glada beskedet blev det dags att göra sig iordning för jag stack sedan på ”Punkgalan 2013″ som var på Nöjes. Där umgicks jag främst med älskling, Anton, Anton och Uno. Träffade dock på gamla vänner som jag inte sett på hur länge som helst, kom på att jag saknar dem litegrann faktiskt… 🙂 Punkgalan var jätterolig, trots att jag var spiknykter (som vanligt). Hamnade i en ofrivillig moshpit när Troublemakers spelade och fick bland annat en armbåge rätt på käken (men det var rätt roligt ändå). Senare stod jag nästan längst fram på Mimikry och där var det ganska lugnt, kom även fram till att de som var på punkgalan var ytterst trevliga människor: En främling erbjöd sig till och med att jag fick stå framför honom för att jag är så kort, haha. Allt som allt var det en trevlig kväll, vi gick dock hem innan vi fick se Asta kask och Dökött (men jag tänkte att det gjorde inte så mycket, då jag redan sett Asta och ryggen inte orkade mer).

Charta 77:
Charta 77
Mimikry:
Mimikry
Och nu är jag ganska trött, men inte så att det gör mig något egentligen. Det är ju lördag, så jag har ju all tid på mig att ta det lugnt framför tv:n och halvslumra 😉
Namnlös

kommentera...

