Rastlösheten.

Känner att jag behöver skriva av mig lite…

Sitter för tillfället och lyssnar på musik. Känner att rastlösheten börjar smyga sig på. Ibland undrar jag om det är något fel på mig, jag klarar inte av en lugn stund samtidigt som stressiga stunder inte passar sig heller på grund av mitt dåliga tålamod… Ibland kan det vara så att det är en själv som är en av de största gåtorna som man har livet på sig att lösa (och många gånger så förstår jag mig inte heller på vad det är med omgivningen runt mig, men jag antar att det hör till).
Jag har tröttnat sedan länge på alla mina grubblerier och mig själv. Men tyvärr kan man inte stänga dörren ifrån sig själv och gå in i ett annat rum (möjligtvis om man är försjunken i djup sömn, koma eller är väldigt berusad, men jag känner mig inte direkt manad till något av alternativen).
Förmodligen så skulle jag ”bara behöva rycka upp mig”, kanske ”skaffa mig en hobby”, ”träffa några vänner” och ”bete mig som en vettig och normal 21-åring”… Men det stora problemet är inte att jag inte vet vad jag skulle kunna göra, det stora problemet är att jag inte känner för det, samtidigt som jag inte riktigt vet hur jag ska bära mig åt för att känna mig bekväm med att vara med mig själv varenda dag (och samtidigt leva upp till förväntningarna av hur en 21-åring ska bete sig).

Nu tänker jag försöka försvinna med mitt sinne i lite musik (och hoppas på att morgondagen blir en bättre dag)
Namnlös

kommentera...

