Uppåt-dag & antagen.

Har haft några dagar som både gått upp och ner på sistone. Men jag är väldigt glad över att jag har de personer som jag har runt mig och som har funnits där som stöd ❤

Idag däremot har endast varit en uppåt-dag! Började dagen med ett arbetspass som flöt på snabbt och smidigt. Jag kom sedan hem och det visade sig att jag hade blivit antagen till sjuksköterskeutbildningen.
Antagning
Visserligen har jag pratat och tänkt på att först ta en examen i psykologi, men under närmare eftertanke (på bland annat hur mycket studielån jag vill/kan ta och samtidigt följa min dröm) så har jag insett att jag har fått en chans nu att göra det jag velat hela tiden: det vill säga, gå sjuksköterskeutbildningen och bli sjuksköterska! Och den chansen är jag beredd att ta NU! Jag orkar inte vänta längre. Visserligen gör det mig så klart nervös att ”börja om på ny kula” till hösten och att inte få gå med samma klasskamrater som jag tidigare gjort… Men jag hoppas verkligen att det är värt det i slutändan och att jag kan uppnå någonting betydelsefullt med mitt val av utbildning och yrke.
Namnlös

2 reaktioner på ”Uppåt-dag & antagen.

kommentera...

