Workin’ nine to five…

Eller ja snarare ifrån 14 till 20 idag. Har även lärt mig ett och annat, då jag varit hemma hos en ny person och jobbat. Som vikarie har jag märkt att det lätt blir så, att man blir placerad lite överallt där det behövs personal. Det kan vad jag ser det som vara både bra och dåligt. Den bra biten är ju att jag får träffa nya människor, uppleva nya saker och lära mig ny kunskap som jag annars inte hade fått om jag varit hos en och samma person. Det som är mindre bra dock är att jag inte riktigt hinner lära känna personer jag är hos, då jag slussas runt hos flera stycken. I framtiden hoppas jag i alla fall på att få återkomma till dem som jag tidigare jobbat hos. Men vi får väl se hur det blir med det (jag är ju trots allt vikarie så det är ju inte konstigt om jag kommer få se en hel del nya ansikten framöver).
DSC_0752
Åh, och sedan får jag ju inte glömma bort studierna heller, jag läser ju till sjuksköterska för en anledning 😉 För tillfället är det däremot rätt lugnt när det kommer till plugget. Vi har nyligen haft vårt första grupparbete samt redovisning, vilket gick alldeles utmärkt (bortsett ifrån min nervositet som gjorde att jag glömde bort vad jag skulle säga under redovisningen, haha). Utöver det så är det inte mycket plugg framöver, förmodligen är det vad föreläsarna kallar ”hemmastudier eller litteraturstudier” som gäller fram till hemtentan som ska skrivas och bli klar i början av oktober. Jag vet inte riktigt när det är dags att börja plugga ordentligt, men jag skulle gissa på att det kommer att bli en hel del ”intensivplugg” under oktober månad, då anatomin drar igång. Förmodligen kommer det bli oerhört spännande och svårt, men förhoppningsvis klarar jag det.

admin-ajax

kommentera...

