Praktik.

Har haft praktik från och med i måndags fram tills idag. Det har varit riktigt tidiga mornar, eftersom att jag och Linda var placerade på Töcksforspraktiken (som ligger med 2 timmars pendlingsavstånd ifrån Karlstad). Trots att vi har varit väldigt trötta så har vi haft grymt roligt (vilket jag tror bland annat beror på att vi haft varandra att skratta med) 🙂
Praktikant Janie  Jag och Linda
Under praktiken har jag lärt mig och sett förvånansvärt mycket nytt. Jag har bland annat lärt mig ta blodtryck, kolla pulsen, ta bort stygn, lägga om sår och skriva i journal. Utöver det har jag fått vara med och observera under diabetesmöten, där känsel i fötterna, kroppsvikt och blodtryck har kontrollerats. Sedan har jag även varit med på en spirometri (vilket är ett test där lungornas funktion observeras). Dessutom fick jag vara med hos barnmorskan idag när hon mätte en gravidmage, samt lyssnade på bebisens hjärtljud med en doppler (vilket jag tyckte var jätteintressant, då jag funderar på att bli barnmorska i framtiden).
Åh, jag skulle vilja ut på praktik snart igen. Men nästkommande praktik kommer inte för ens nästa termin… Hoppas bara att jag klarar alla tentor tills dess 😉
admin-ajax

kommentera...

