Vad-jag-önskar-mig-till-jul-lista.

I brist på annat (med andra ord så har jag ett ton med plugg att göra)… Så kände jag att jag kunde fördriva tiden med att göra en ”vad-jag-önskar-mig-till-jul-lista”. Visserligen är det rätt långt till jul, men som den stressade människa jag är, så gillar jag att vara lite förberedd. (Jag har redan införskaffat större delen av de julklappar som jag tänkt köpa redan nu). Hatar att behöva gå sista veckorna, för jag har med tiden lärt mig att det är bäst att hålla sig borta ifrån stan när julen är nära (om man inte vill dö på grund utav att någon armbågar ihjäl en, eller springer omkull en för att hinna före till den sista varan av något slag).
När jag tänker efter på hur folk beter sig runt sådana här stora högtider så blir jag lite illamående, konsumtionen blir på något sätt så mycket tydligare (trots att den existerar varje dag)… Underligt egentligen, men jag ska inte kasta sten i glashus: jag blir precis likadan, och det är ingenting jag är stolt över… Men här kommer min förbannade ”önskelista” för det femtielfte året på rad ändå:
Önskelista
– En surfplatta med tillhörande tangentbord (gärna en som är runt 9-10 tum, bryr mig inte om märke, så länge den fungerar bra)
– Moroccanoil moisture repair schampoo & conditioner
– Nytt usb-minne 3.0 (istället för 2.0 som jag har nu), helst med 16 gb minne (har 8 gb nu och det räcker inte så långt)
– Nya gardiner (har vita i fönstret & i och med att det är mörkare ute vill jag även ha mörkare gardiner, svarta eller mörkgrå)
– Boken ”Människokroppen”, Egil Haug, Jan G. Bjålie m.fl. (upplaga från 2007) – för att den är perfekt (och svindyr) att ha i min utbildning
– Bidrag till tatueringar tar jag vänligen emot också, givetvis 😉

Utöver den här listan blir jag glad över det mesta ex.; kramar, leenden, godis, sällskap, upplevelser, donationer till välgörenhet… Vad ni än kan och vill hitta på.
Kram på er 🙂
admin-ajax

kommentera...

