Unnat mig.

Idag har jag verkligen unnat mig – vilket jag lovat mig själv att inte göra egentligen, eftersom att jag shoppat alldeles för mycket under den här månaden (känns det som)…
Träffade syster, Loui och Amanda på stan och vi hade det jättemysigt ❤
Åt på ”Burger King”, och sedan gick vi vidare till ”Lindex” och ”Kappahl” för att kolla på bebiskläder till Loui. Efter det gick vi vidare och kollade runt i lite fler affärer (bland annat gick vi in på ”TGR” där jag köpte lite halvonödiga saker dvs. nya pennor och ”uggle-postits” att ha på uni). När vi gått i en hel del affärer åkte syster hem till sig, eftersom Hanne (en av systers bästa vänner) stod utanför hennes lägenhetsdörr, haha 😀
Det blev då bara Amanda och jag kvar på stan, men vi kunde gott underhålla oss själva (lite väl mycket kanske?). Vi gick först till ett nytt fik som jag blivit nyfiken på; ”Swenströmskas stenungsbageri”, med mina ord: ”det svenska fiket” – eftersom namnet är så krångligt att komma ihåg, nu i början. Var ett jättemysigt litet fik med retrokänsla och rätt så god ”turkisk yoghurt med hallon och cashewnötter”, bara så ni vet 😉
Efter fika och massa prat (om allt mellan himmel och jord) gick vi vidare i lite fler butiker (vilket vi förmodligen inte skulle ha gjort, för mot slutet var det nästan otroligt kämpigt att inte kolla sig runt och köpa allt som kom i vår väg)!
Men vi var ju tvungna att sluta, för det blev ju för mycket tillslut –  jag köpte bland annat två par nya vinterskor, en hängande lykta, två girlanger, nya underkläder och en kimono…

Äntligen hemma hos mig tog Amanda och jag och lagade falukorv och makaroner, för att sedan spela ”Tekken 6” (vilket sedan ledde till att vi kollade på något program på TV istället, haha). Efter detta åkte hon hem, men jag behövde inte vara ensam länge, för nu har älskling äntligen kommit hem (efter världens övertid!)
Ska ta och mysa med honom i soffan i min kimono hade jag tänkt 😉 ❤
admin-ajax

kommentera...

