Saker som hör livet till.

Nu har det varit tyst här ett tag igen. Har haft en hel del för mig med tentaplugg, salstenta, ny arbetsgivare och andra mysigare saker som hör livet till (så som att umgås med syster, Loui och Amanda). För visso är det bra att vara sysselsatt (oftast), men det blir inte många tankar på att sätta sig vid datorn och skriva här då…
Har som sagt haft en salstenta denna vecka, som handlade om nervsystemet, sinnena och rörelseapparaten. Förhoppningsvis lönade sig mitt pluggande med ett bra resultat, men det återstår att se.
Började även arbeta för ”Frösunda” nu i början av december, eftersom de tog över personlig assistans som kommunen tidigare höll i. Vilket inneburit lite förändringar (rent pappersmässigt mest), men förmodligen kommer det inte bli så stor ändring för just mig (arbetsmässigt), så det löser sig nog.
Mina studier på sjuksköterskeprogrammet ser ut som uniprogram oftast gör dock, stressiga och mycket att göra (så jag vet inte hur mycket tid jag kommer att ha över till jobb/fritid) nu runt jul och januari… Men som det känns just nu är det bara att kämpa igenom den här terminen (tänk att första terminen snart är förbi redan!), och sedan kämpa mig igenom några fler (tills jag blir klar någon gång). Har vacklat lite fram och tillbaka när det kommer till hur säker jag är på att jag faktiskt kommer passa som sjuksköterska och tankar som ”är det här verkligen det jag vill?”, ”kan jag verkligen?” – men just idag är jag väldigt säker på att jag bara måste kämpa mig igenom det här programmet, för det känns som det mest rätta för mig (just nu). Jag vet ju att jag vill hjälpa människor, men det är svårt att veta inom vilket område jag skulle kunna passa bäst. Men hur som helst tror jag sjuksköterskeprogrammet är en oerhört bra start och grund för framtida drömmar.
Jagmedröttläppstift
– Jag idag.
admin-ajax

kommentera...

