Ett nytt år.

Det känns som tiden springer ifatt mig och alla i min omgivning, och jag har svårt att inte bli sentimental. För jag tror det är jobbigt ibland, att visa vad man egentligen känner för sina nära och kära trots att det är så viktigt att göra det medan vi har tiden och kan, och ibland är det nog på grund av ren rädsla och ibland bara på grund av ren dumhet.
Men just idag, den första dagen på ännu ett nytt år (som jag bara för några dagar sedan var bitter över och inte alls såg fram emot), har uppmärksammat mig på det faktum att man ska vara glad för det man har. Och inte glömma att man har mer än vad många andra bara skulle kunna drömma om att ha; tak över huvudet, mat på bordet, älskvärda syskon, vänner som bryr sig… Listan kan göras lång, för det finns orättvisa i världen och allt här i livet är inte uppenbart för alla – och därför vill jag tacka alla mina nära och kära som finns runt mig, ni som stöttar mig och sprider glädje med er blotta närvaro – genom lycka och sorg. Jag säger det säkert allt för sällan: Men jag älskar er allihop ❤
2013-12-31 16.51.09
admin-ajax

2 reaktioner på ”Ett nytt år.

kommentera...

