Heldag med färdighetsträning och ergonomi.

Har varit så oerhört trött idag, och hela veckan egentligen (har lyckats somna innan tolv och vissa dagar så tidigt som halv tio, och det mina damer och herrar hör inte till vanligheterna…) MEN jag har haft roligt, trots tröttheten! Idag har jag varit på uni på en heldag med färdighetsträning och ergonomi i form av övning i kapillärprovtagning, matning, borstning av tänder, samt förflyttningsteknik. Får aldrig riktigt pli på det där med hur man ska ha kroppen för att inte förflytta fel, men det är väl en övningsfråga antar jag.
Hur som haver, börjar klockan bli mycket för en ”gammal själ” som min och det är nog dags att bädda ner sig för att kolla på någon tv-serie innan jag sluter ögonen för idag. Imorgon väntar ju nya ”äventyr”, med intervju hos ”Hammarö kommun” för sommarvikariat, får se hur det går…
Praktikant Janie
– Gammal bild från första VFU:n. Nästa vecka börjar 4 veckors VFU 🙂
admin-ajax

kommentera...

