Introduktionsdag på VFU:n.

Har haft det lite halvhektiskt idag. Stött på en hel del nytt också, då det var introduktionsdag på VFU:n. Jag kommer att vara på Resurscentrum i fyra veckor på en avdelning som är ett boende för äldre och jag är både nyfiken och nervös på en och samma gång.
Min första dag blir på onsdag, så förhoppningsvis känner jag mig mer redo då (fast jag tvivlar lite, jag kommer nog känna mig mer hemma när jag lärt känna alla lite mer på avdelningen och kommit underfund med vad jag ska göra). Hur som helst tror jag att det kommer att bli ett par lärorika veckor framöver 🙂

Efter VFU-introduktionen pratade jag även med Karlstads kommun om att jag är intresserad om att komma på intervju angående sommarvikariat inom vård- och omsorg. Så det får bli att gå på intervju på torsdag, vilket egentligen krockar med mitt VFU-schema, men som det lät idag så går det nog att lösa det här med timmarna på något sätt (för jag vill ju inte riskera att gå arbetslös hela sommaren på grund av några timmar som jag kan ta igen en annan dag).
Summan av allt detta kan man då säga är: att jag har rätt mycket att göra för tillfället, men det löser sig nog. Jag har ju dessutom något att se fram emot, för i helgen ska jag, älskling och svärisarna iväg till Ullared och shoppa 😀
admin-ajax

kommentera...

