Livet.

Har pluggat och stressat ofantligt mycket på senaste tiden för en stor tenta som vi har imorgon. Men ibland måste man inse att det faktiskt finns mer i livet, utöver alla krav… Och att man är värd att ge sig själv en paus ibland, innan hela huvudet exploderar för allt som ska få plats.
Det är något jag personligen ofta glömmer, att huvudet och kroppen kan ge upp. Vilket leder till att jag blir dyster och bitter på vägen.
Och visst, jag ska väl inte säga att jag inte är orolig för morgondagen – det finns en känsla av oro bosatt i mig större delen av tiden.
Den känslan får helt enkelt åsidosättas för stunden, för jag har insett att jag gör så gott jag kan. Räcker inte det, så får jag väl försöka någon annan gång – när tid och ork finns.
Jag har bannemig inte en chans att leva om livet, och det är just stunder ifrån livet som jag mister varje gång jag stressar.

– Kanske ska jag försöka ta efter ”Paramores” syn på livet istället?

 

 

 

kommentera...

