Sol & Loppis.

Balkongdörren är på glänt och solen, samt värmen smyger sig på idag.
Jag älskar våren, det är som om allt hopp som legat och vilat under vintertiden sakta vaknar upp igen.
Jag tänker på raden ifrån ”Den blomstertid nu kommer”:
”Med blid och livlig värma till allt som varit dött, sig solens strålar närma, och allt blir återfött”.
– Och det känns som att det är en mycket passande textrad till en underbar dag som denna.

Tidigare idag var jag med min fina syster på loppis, vi sålde av lite saker, bland annat bebiskläder och leksaker. Det var mysigt och roligare än vad jag trodde att det skulle vara. Jag fick till och med hem lite saker ifrån loppisen, ett par böcker med folksagor bland annat. Enormt vackra böcker, ska bli spännande att läsa och se om sagorna är något att ha också 😉

kommentera...

