Tji fick jag.

Att somna sex på kvällen resulterade i ett uppvaknande halv fyra
– när solen ännu inte brutit sig upp emot himlen
Och fundersam undrar jag vad jag ska ta mig till, under dagen, och med livet
(det slutar nog med att jag bakar kärleksmums).

Redan har en del av sommaren passerat,
och jag får en känsla av att livet springer ifrån mig
Trots att tiden tycks stå stilla under ögonblicken
– det är ironiskt på något vis.

Men trots tid och mulna dagar, så trivs jag nog rätt bra ändå
jag har ett sommarjobb som jag gillar och en resa bokad i Augusti
Och jag kommer på mig själv med att låta som en riktig medelsvensson,
en sån som jag aldrig trodde att jag skulle växa upp till att bli…
– Men tji fick jag.

kommentera...

